VI ÄR AZALEA BK

AZALEA BOLLKLUBB bildades 1992 och fyller 30 år 2022. Föreningen är medlem i Svenska Fotbollsförbundet, Göteborgs Fotbollsförbund, Västra Götalands Idrottsförbund och därigenom också i Riksidrottsförbundet

Vi är en fotbollsklubb för barn och ungdomar och deras föräldrar. Vi är en kvartersklubb med vår lokala förankring i stadsdelarna runt Slottsskogen. Läs mer om AZALEA BK HISTORIA 1992-2022 (under arbete).

Azalea BK drivs helt av ideella krafter och verksamheten formas av alla aktiva tillsammans.

Vi är ca 650 aktiva spelare och ca 100 ledare. Vi tränar på Majvallen och Karl-Johans Torg. Vi spelar i oranga tröjor, svarta byxor och oranga strumpor.

Sedan många år tillbaka samarbetar föreningen med Göteborgs FF.

VÅR VÄRDEGRUND & FÖRENINGSIDÉ

Här hittar du information om vår värdegrund och föreningsidé.

Här hittar du föreningens riktlinjer.

NYA KLUBBHUSET

Läs om mer om vad som händer i bygget av vårt nya klubbhus.