Guldhedens IK

Plats:Mossens IP 1 Gräs
Go seger på Mossen
2022-08-18 21:10

Nästan två månader efter senaste seriematchen var det äntligen dags igen. Bortamöte på Mossens IP:s vågiga gräsmatta. Starkb trupp men samtidigt många som inte riktigt kommit igång efter semestern.

Det såg också väl sömnigt ut när Guldheden efter 4 minuter enkelt kunde göra 1-0. Under första 20-25 minuterna var vi inte med på banan men successivt tuggade vi igång och hade en del halvchanser, utan att för den skull hota på allvar, förutom när Agge bröt igen, men GIK:s målvakt stod för en fin räddning. I 42:a minuten för Dennis högst på en hörna och knoppade in kvitteringen. Jonka stod under hela halvleken för storartat sök och var hela tiden ett orosmoment.

I andra halvlek switchade vi till 4-2-3-1 något som fick effekt segare i halvleken. Guldheden inledde hyggligt men orken tröt och det blev stora ytor att jobba på, något som passade Jonka perfekt.

Efter ett antal chanser med svaga avslut kunder Ponne rulla bollen till Dolmen, och 2-1 med 21 minuter kvar. Guldheden växlade till en trebackslinje och slog mycket långt samtidigt som de inte orkade hem med laget, vilket gav oss ett flertal chanser som vi inte utnyttjade.

I slutändan krigar vi in en trea på ett underlag vi inte gillar. Gott så.