Hällesåker IF
Hällesåker IF3 - 5Azalea BK

Matchstart:fre 20 maj, 19:00
Plats:Hällesåker 1 Gräs
Seger med ett annat spel
2022-05-20 23:42

Bortamatch på naturgräs mot tunga Hällesåkers IF, favorittippade i årets serie, och det skulle bli en match som krävde svart än vad vi normalt behöver gräva fram. Även om planen var bra och välansad konstaterade vi snart att vi fick justera vårt sätt att spela och istället jobba med mer djupledsbollar och ett rakare spel. I och med att Hällesåker klev högt mot oss fanns det också ytor för Ponne, Jomps och Jonas. Vid ett tillfälle fick Jonas lust att snurra lite innan han vem in och jobbade upp bollen i bortre hörnet. Strax därefter fick Johannes ett friläge där hans lobb blev för tam. Vi fortsatte trumma på och Ponne var mycket nära att utöka ledningen men målvakten stod för en finfin fotparsd. På Alex delikata inlägg gavs fick inget att göra och Ponne kunde nicka in 2-0.

Glädjen blev kortvarig då Adam Westin dundrade in 2-1. Vi hade dock greppet och när Ponne stal bollen och blev fälld i box, kunde Gotte raka in 3-1 på straff.

I paus snackade vi om att fortsätta vårt spel och ta det jobb som krävdes. Hällesåker Skövde fick ytorna bör i andra och kvitterade till 3-2 och hade ett momentum. Vi hittade inget riktigt lugn i spelet och 3-3 kom som salt i såret. Det presspel vi lyckats bra medi första började mattas, men byte på en tungt jobbade Jompa mot Värme skulle ge effekt. Det tog nog bara trettio sekunder innan Bäre kom fri och tryckte in 4-3. Ny energi och ytterligare några minuter innan det lite slumpartat trillade fram en boll till Böter som tråcklade fram bollen till Jonka som rullade in i tom kasse och 5-3.

Stort, härligt jobb och en ny sida av vårt spel.