P2014
VÄLKOMMEN TILL POJKAR FÖDDA 2014

Vi är ett härligt gäng på cirka 40 barn som tränar två gånger i veckan. Nu spelar vi i spelformen 7 mot 7. Vi tränar på Majvallen och Karl Johans torg och håller på i en och en halv timme.

Just nu har vi stängt för nya spelare. När vi öppnar upp igen kommer informationen här på hemsidan.

Kontakt:

Henrik Renström

P14 Fredagsmys med futsal
2024-02-23 06:19

I eftermiddag kör vi fredagsmys med futsal i gympasalen på Majornas Vux. Studium. Vi börjar kl 17 och håller på till 18:30. Perfekt inledning på helgen 🤩. Fortfarande finns det någon enstaka plats kvar!

Sommarlov
2023-06-29 06:31

Nu grönskar det i dalens famn och sommaren har kommit. Söndagen före midsommar hade vi vår sista träning innan sommaruppehållet, vilket blev mycket lyckat. Denna våren har vi för första gången spelat i spelformen fem mot fem i seriespel. Det har varit nytt för både barnen och oss tränare. Det har varit superkul och killarna har kämpat kanonbra. Vi har också kommit igång fint i föräldragruppen med café och försäljning som har bidragit till lagets kassa. Tack för alla insatser. Veckan efter skolavslutningen hakade några också på Azaleas uppskattade sommarfotbollsskola.

Nu lägger vi upp benen och tar ett efterlängtat sommarlov. Träningar och matcher börjar igen i samband med skolstarten. Håll koll i mailen och appen när informationen dyker upp.

Trevlig sommar!

önskar tränarna ⚽️

Seriepremiär
2023-04-25 06:30
Klapp klapp MÅL! Azalea kvitterar borta mot Älvsborg på måndagkvällen.

Så var det äntligen dags för seriepremiär i lördags. Gästande Västra Frölunda på Majvallen samt bortamatch mot Slottskogen-Godhem och senare på dagen möte med Landvetter på Landvetter IP. I seriepremiärens sista match mötte Azalea P14 Älvsborg borta på Hagenplan igår kväll. Tyvärr lämnade Frölunda återbud men det löstes med härlig internmatch istället. Riktigt bra kämpat och kanonspel av killarna. Vilken utveckling! 💪

Föräldramöte
2023-04-12 17:30

Hej!

Nu på söndag den 16 april är ni föräldrar varmt välkomna till föräldramöte klockan 15:00. I samband med att ni lämnar av barnen på lilla Majvallen går vi gemensamt bort till klubbstugan. Det finns mycket spännande att gå igenom denna gången då vi står inför att börja med seriespel.

Vi ses på söndag!

Ingen träning på påskdagen
2023-04-04 21:29

Hej

Nu på söndag, påskdagen, blir det ingen träning då dom flesta är ute och letar ägg. Om vi får ihop tillräckligt med ledare kör vi träning som vanligt på tisdag igen. I så fall kommer kallelsen på söndag.

Glad påsk! 🐣

Ändrade träningstider
2023-04-02 14:34

Hej

När spelschemat för seriespelet kom visade det sig att många matcher låg på onsdagar vilket hade krockat med vår onsdagsträning. Vi har nu bytt träningsdag till tisdagar istället. Samma tid klockan 18-19:30.

Tips: för att få alla träningar och matcher rätt in i din kalender. Gå till lagets kalender och klicka på Prenumerera

P2014 kalender

vänliga hälsningar

Ledarna ⚽️

Mot ljusare tider
2023-03-29 20:40

NU går vi mot ljusare tider 😄

Vi har lämnat inomhussäsongen bakom oss och redan hunnit med två utomhusträningar på Lilla Majvallen. Den senaste idag med bitande marskyla. Trots friskt väder var killarna grymma som vanligt. 💪 Nu inledningsvis kör vi fokus på passning/spelbarhet/driva, mycket tid i kvadraten 😄.

Vi har nu också äntligen fått våra nya träningstider samt våra matchtider för seriespelet.

Träningstider 2023:

tisdagar kl. 18:00

söndagar kl. 15:00

Mer detaljer samt matchtider ligger inlagt i kalendern, ses enklast via appen Sport Admin.

Kloka ord
2023-01-06 17:16

Vi ledare överhörde när en ung fotbollsspelare pratade med sina föräldrar härom dagen. Det var så kloka ord så dom vill vi passa vidare 😊

• Trösta mig om jag är ledsen, stå ut med mig om jag är arg, skratta med mig när jag är glad.

• Bli inte arg på mig och kritisera mig inte om jag förlorar. Stötta mig istället och beröm mig för att jag deltog, kämpade, försökte och hjälpte mina lagkamrater.

• Uppträd med respekt för alla när du är med mig i idrotten. Det gäller domare, motståndare, andra föräldrar, ledare, funktionärer, ja, alla som är där, inklusive mig.

• Låt mig styra saker inom idrotten själv eller tillsammans med min tränare och ledare. Jag vill bli självständig och lära mig hur det går till att idrotta.

• Uppmuntra mig regelbundet så att jag vet att du bryr dig om mig och min idrott.

• Om du inte är min tränare så vill jag inte ha tekniska eller taktiska råd från dig eftersom det gör det svårt och rörigt för mig. Uppmuntra mycket hellre försök och initiativ som jag gör.
Ingen träning nu på söndag
2023-01-04 16:46

Hej och gott nytt år!

Vi kommer inte att ha tillgång till Nordhemsskolan för träning nu på söndag då det visade sig att skolorna är helt stängda på grund av jullovet.

Den kallelse till träning som kom idag ska ni alltså bortse från.

Nästa gång vi ses är helgen därpå, 14-15 januari. Då ska vi ha futsal - sammandrag. Mer info om detta kommer inom kort. Helgen efter det är söndagsträningen igång som vanligt.

Sammanfattning: ingen träning nu på söndag - inomhuscup helgen därpå!

Spelade matcher
Nyheter från föreningen